fbpx
Pompy ciepła Viola - Vamos
Avada Landing Product
Skontaktuj się

Pompy ciepła 20 lat gwarancji – Mitsubishi Inside

Strona główna/Wywiad/Pompy ciepła 20 lat gwarancji – Mitsubishi Inside

Pompy ciepła 20 lat gwarancji – Mitsubishi Inside

Pompy ciepła – fanaberia czy konieczność?

Rozmowa z producentem pomp ciepła Vamos, o sytuacji związanej z nadchodzącym sezonem grzewczym, rozwiązaniach grupy Viola oraz 20 letniej gwarancji na pompy ciepła.
Redaktor: Według Pana pompy ciepła to fanaberia naszych czasów czy konieczność?


Marek Reich: Dzień dobry, przede wszystkim to konieczność narzucona przepisami prawa, które wymusza wymianę kotłów opalanych węglem i innymi mało ekologicznymi paliwami. Duże zainteresowanie nowoczesnymi metodami ogrzewania wynika również z niepokoju o dostępność i ceny paliw stałych. Proszę mi uwierzyć, że posiadając prawie 200 sklepów stacjonarnych – wiem coś o tym. Pompa ciepła to logiczne i praktycznie niepodważalne uzasadnienie ekonomiczne. Z drugiej strony, to również troska o matkę ziemię i chęć zadbania o świadomość klimatyczną polskiego społeczeństwa, troska o nasze zdrowie. 

I jest to wygodniejsze rozwiązanie?
MR: Zdecydowanie. Jest również bezpieczniejsze – eliminujemy ryzyko zaczadzenia czy wybuchu. Jednocześnie ekologiczne i tańsze, ale o kosztach powiem na samym końcu.
Pompy ciepła są wygodne, można nimi sterować, możemy dodatkowo zagospodarować pomieszczenie, które mamy przeznaczone na magazynowanie surowca, nie tracimy też czasu i energii na przenoszenie surowca. Wzrasta czystość, bo odchodzi nam temat czyszczenia i wynoszenia spalonych odpadów. Obiecałem wrócić do tematu kosztów, proszę zerknąć na porównanie z tradycyjnymi metodami ogrzewania.

Gdzie wasze pompy mają zastosowanie?
MR:W domach jednorodzinnych, wielorodzinnych, budynkach komercyjnych, zakładach pracy. Można odpowiedzieć, że wszędzie tam, gdzie potrzebne jest nowoczesne i tanie ogrzewanie. Naszymi Klientami są zarówno właściciele domów jak i właściciele firm szukający oszczędności. W ofercie marki Viola znajduje się 10 modeli w tym 6 z serii Vamos M (monoblok) i 4 z serii Vamos S (Split) o mocach 8, 11, 16, 17, 21 i 33 kW.

Czym się wyróżniacie?
MR:Przede wszystkim rzetelnością, terminowością, której w tej branży niestety brakuje i gwarancją, która naszym zdaniem jest najważniejszym argumentem przemawiającym za tym, że marka Viola to solidny partner. 31 lat tradycji i 20 lat gwarancji na produkowane przez naszą firmę jednostki, to zapewnienie bezproblemowego użytkowania przez lata. Wydaje mi się, że właśnie to Klienci najbardziej doceniają.

20 lat? Skąd pomysł na tak długą gwarancję?
MR:Z troski o klientów końcowych i firmy OZE oraz pewności względem jakości pomp.
Za wszystkim stoją badania i najwyższej jakości komponenty – jesteśmy pewni naszych produktów i rozwiązań w nich zastosowanych. W naszym zespole jest wielu wykwalifikowanych inżynierów związanych z branżą ciepłowniczą od wielu lat, a niektórzy nawet od dekad. My nie tylko obiecujemy, że nasze urządzenia są bezawaryjne, ale również potwierdzamy to na umowie, biorąc pełną odpowiedzialność za jakość naszych produktów. Jesteśmy jedynym producentem na świecie, który oferuje 20 lat gwarancji – proszę spojrzeć na diagram.

Jak pompy ciepła Viola radzą sobie w trudnych warunkach?
MR:Nasze pompy powstały w ciężkich warunkach i do takich zostały przystosowane.
Szeroki zakres pracy od -25°C do 43°C temperatury powietrza zewnętrznego
oraz do 65°C temperatury czynnika grzewczego pozwalają na pracę w naprawdę wymagających warunkach. 

Jakie są komponenty użyte w pompach Viola?
MR: Zespół konstruktorów odpowiedzialny za projektowanie pomp ciepła dobierając elementy postawił na bezawaryjność, bezpieczeństwo, i solidne marki – w naszych pompach znajdują się dwurotacyjne sprężarki Mitsubishi, pompa obiegowa Wilo, nowoczesne grzałki o mocy 3kW. Każdemu Klientowi dostarczamy też produkowane przez nas bufory i zasobniki.

Jak wygląda użytkowanie pompy Viola w praktyce?
MR:Postawiliśmy na ergonomię, intuicyjny interfejs, technologię, ciszę i wygodę. Autorska konstrukcja pozwala ograniczyć wibracje ruchomych elementów, dzięki czemu poziom hałasu obniżony jest do minimum. Cała obsługa pompy jest zautomatyzowana, a użytkownik może sterować temperaturą niemalże z każdego miejsca.
Klasa energetyczna A+++ gwarantuje niski pobór energii elektrycznej, co czyni nasze urządzenie wysoce energooszczędnym i stworzonym na miarę XXI wieku.
Warto dodać, że zastosowany czynnik R32 znacznie wpływa na plus dla ekologii.

Gdzie można kupić Wasze pompy ciepła i do kogo kierujecie ofertę?
MR: Obsługujemy klientów indywidualnych, którzy mogą skorzystać z naszego sklepu internetowego lub odwiedzić jeden z 200 punktów stacjonarnych, a także klientów biznesowych tzn. właścicieli firm z branży OZE i hurtownie. Najszybszą formą kontaktu jest skorzystanie z adresu mail: vamos@viola.pl 

Jakie wsparcie oferujecie dla klientów indywidualnych?
MR: Przede wszystkim serwis drzwi-drzwi, to znaczy, że w przypadku kiedy cokolwiek się wydarzy – lokalny serwis dokona wymiany jeden do jeden elementu lub całej jednostki.
Klienci indywidualni mogą również liczyć na wsparcie z naszej strony w zakresie dotacji, doboru, czy realizacji kompleksowej usługi wraz z montażem.

A jak wygląda wsparcie instalatorów, wspomniał Pan, że obsługujecie klientów indywidualnych, ale również firmy?
MR: Już tłumaczę – dla instalatorów realizujemy program wdrożeń, certyfikacji i akredytacji.
Dostarczamy również szkolenia w przystępnej formie on-line, a także stworzyliśmy dedykowaną infolinię wsparcia dla instalatorów, do której dostęp otrzymuje każda akredytowana przez nas ekipa monterska.
Dla przedstawicieli handlowych stworzyliśmy wielomodułowy kurs on-line z platformą e-learningową.

Kto jest gwarantem? Wy, czy firma sprzedająca?
MR: Oczywiście, że my. Producent jest gwarantem.
Podobnie tak jak już chyba wspomniałem jest z serwisem – my jesteśmy serwisantem.

Zaintrygował mnie Pan, jak długo istnieje marka Viola?
31 lat.

Jak liczny jest zespół handlowy? Planujecie ekspansję na inne kraje?
MR: Obecnie zespół handlowy ds. sprzedaży pomp ciepła liczy 74 osoby, ale cały czas rekrutujemy
– widzimy, że handlowcy chętnie podejmują pracę u boku producenta.

Co do ekspansji na inne kraje – tak, wkrótce ogłosimy komunikaty prasowe.

Poprzestanie Pan na produkcji pomp ciepła?
MR: Absolutnie. Ceny energii rosną w zatrważającym tempie. Mogę uchylić rąbka tajemnicy i potwierdzić, że za chwilę zaprezentujemy nasze przydomowe turbiny wiatrowe z magazynem energii, przydomowe magazyny energii i absolutną rewolucję w świecie fotowoltaiki, ale to zostawmy to na później.

Czy bardziej ciekawscy mogą znaleźć gdzieś specyfikację Państwa urządzeń?
MR: Jak najbardziej – wystarczy wejść na naszą stronę internetową  – na niej udostępniliśmy tabelę mocy grzewczych, a także karty katalogowe naszych produktów.

Skąd pomysł na stworzenie własnej marki pomp ciepła?
MR: Marka Viola w domach Polaków jest od 31 lat, to 31 lat wsłuchiwania się w potrzeby milionów osób.
Pompy ciepła są rozwiązaniem na problem, który dotknął również mnie.
Po przeanalizowaniu rynku stwierdziłem, że da się pewne rzeczy po prostu zrobić lepiej, solidniej i bezpieczniej. Na lata.

Jak przyjęła się oferta Viola Vamos?
MR: Wyśmienicie. Zbieramy dużo pozytywnych opinii zarówno od klientów indywidualnych, jak i instalatorów czy hurtowni. Postawiliśmy na elastyczność.

200 punktów stacjonarnych to duża sieć, od zawsze stawiał Pan sobie wysokie cele?
MR: Zawsze starałem się być konsekwentny w działaniu.

Jest Pan bardzo wymagający dla dystrybutorów Pana urządzeń?
MR: Zależy mi na tym aby dbać o jakość. O rzetelność, o terminowość, o uczciwość. Rzecz jasna, nie z każdym współpracujemy. Staramy się starannie dobierać Partnerów, w oparciu o ich doświadczenie i wartości, które wyznają.

Czy każdy instalator może montować pompy Viola Vamos?
MR: Nie. Aby gwarancja 20-letnia obowiązywała, montażu naszych urządzeń muszą dokonywać przeszkoleni i wykwalifikowani instalatorzy. Tutaj nie ma miejsca na pomyłki czy błędy. Aby otrzymać akredytację instalator czy firma musi być naszym Klientem, przejść indywidualne, dwuetapowe szkolenie, a następnie proces kwalifikacji i dopiero udzielamy akredytacji.

Jaki jest czas reakcji serwisantów? Macie oddziały w każdym województwie?
MR: Reagujemy natychmiast – chodzi o dom, ciepło, bezpieczeństwo. Dom to przystań.
Zarówno Klienci indywidualni jak i instalatorzy mają dedykowane infolinie wsparcia.
W przypadku chęci zgłoszenia serwisu – wystarczy zadzwonić, a my wyślemy jedną z naszych ekip serwisowych – po wstępnej, telefonicznej diagnozie.

Czy w każdym Pana sklepie mogę porozmawiać na temat pomp ciepła?
MR: Oczywiście. W każdym z naszych punktów stacjonarnych możecie Państwo wyrazić zainteresowanie naszą ofertą i otrzymać informacje na temat pomp Viola Vamos.

Państwa pompy mają nietypowy design, to również Pana pomysł?
MR: A dziękujemy. To akurat zasługa mojego wyśmienitego działu projektowego.

Imponujące, co by Pan powiedział początkującym przedsiębiorcom?
MR: Przed porażką zawsze kroczy pycha.

Świetna puenta. Dziękuję.
MR: Również dziękuję.

Zobacz podobne wpisy

2022-09-21T14:42:18+02:00
Przejdź do góry